صُلح طلب

خبری

صُلح طلب

خبری

لاوروف: تروریسم احتمالا موج تازه‌ای از فروپاشی کشورها را به همراه خواهد داشت

وزیر امور خارجه روسیه در پایان سفر خود به عربستان سعودی در مورد خطر تروریسم برای تک تک کشورهای منطقه خاورمیانه و آغاز موج تازه‌ای از سرنگونی قدرت‌ها در این منطقه هشدار داد.

به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه شب گذشته(شنبه 31 خردا ماه) در پایان سفر دو روزه خود به کشور پادشاهی عربستان سعودی اعلام کرد که تروریسم امروزه به بزرگترین خطر در منطقه خاورمیانه تبدیل شده است که ممکن است موج تازه‌ای از فروپاشی کشورها را به همراه داشته باشد.

«لاوروف» با یادآوری اینکه در جریان مذاکراتش با پادشاه عربستان مسائل مربوط به مناقشات در سوریه، عراق و همچنین برخی کشورهای آفریقای شمالی و شرقی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت، گفت: «ما در این خصوص درک مشترکی داریم که اصلی‌ترین مشکل کنونی در منطقه خاورمیانه، خطر تروریسم است و همه تلاش‌ها باید در این جهت متمرکز اشد که این پدیده که برای تک تک کشورهای این منطقه به یک تهدید جدی تبدیل شده، از بین برده شود.»

وزیر خارجه روسیه افزود: «دومین مسئله مهم آن است که نباید اجازه داد تا دور دیگری از سرنگونی قدرت‌ها در منطقه آغاز شود. این خطر همچنان حفظ شده و این اواخر با تشدید فعالیت گروه تروریستی داعش در عراق، شکل جدی به خود گرفته است. چنین روندی نه به نفع عربستان سعودی و نه در جهت منافع فدراسیون روسیه است. ما خواهان برقراری ثبات و شکوفایی در منطقه خاورمیانه هستیم تا همه ملل منطقه، از جمله مسیحیان ساکن این کشورها در آرامش و امنیت زندگی کنند.»

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.